წალკის მუნიციპალიტეტის სოფ. ავრანლოს
საჯარო სკოლის
ბიოლოგიის წრის სამუშაო
გ ე გ მა
სკოლის
ბიოლოგიის წრეში ერთიანდებიან საერთო ინტერესის
მქონე VII- VIII-IX- კლასის მოსწავლეები.
წრე შეეცდება
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ძირითადი მიზნების შესაბამისად განახორციელოს
თავისი საქმიანობა, უზრუნველყოს უსაფრთხო
და პოზიტიური გარემო.
წრის მიზანია მოსწავლეებში გაზარდოს წიგნისადმი ინტერესი და განუვითაროს ბავშვებს კრიტიკული აზროვნება და
სოციალური უნარი
კრიტიკულად მოაზროვნე საზოგადოება აუცილებელი პირობაა
დემოკრატიული სახელმწიფოს მშენებლობისთვის.ხოლო სოციალური უნარების განვითარება უწყობს
ხელს ბავშვებს თანატოლებთან ურთიერთობას. ბავშვები სწავლობენ ჯგუფში მუშაობას, თანამშრომლობას,ურთიერთობასა
და კომფლიქტების მოგვარებას.
ამასთან ერთად წრეში შევიტან სახალისო შეკითხვებს,რომლის
მიზანია გაუღვივოს ბავშვებს ცოდნის შეძენის სურვილი. შესაძლებლობა მისცეს მას დამოუკიდებლად
შეამოწმოს თავისი ცოდნა. ხელი შეუწყოს
მისი ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას და ბიოლოგიური ტერმინოლოგიის დაუფლებას.
თემები შერჩეულია სხვადასხვა სფეროდან და მორგებულია
მოსწავლეთა სურვილებსა და საჭიროებებზე.
წრის წევრთა
სია
|
||
№
|
მოსწავლის სახელი
გვარი
|
კლასი
|
1
|
კახაძე ლიზი
|
VII
|
2
|
კახაძე თედო
|
VII
|
3
|
იაკობაძე ლინდა
|
VII
|
4
|
ირემაძე მირზა
|
VIII
|
5
|
კახაძე თათია
|
VIII
|
6
|
კახაძე ლიზი
|
VIII
|
7
|
ზუნტუროვა მარიამ
|
VIII
|
8
|
ვაშაყმაძე რაინდი
|
VIII
|
9
|
კოჩალიძე ეკა
|
VIII
|
10
|
გაგლოევი გიორგი
|
VIII
|
11
|
ანთაძე იზოლდა
|
VIII
|
12
|
კახაძე სალომე
|
IX
|
13
|
ხოზრევანიძე ანა
|
IX
|
14
|
ტოსინუდუ იორღუ
|
IX
|
15
|
სურმანიძე გიორგი
|
IX
|
16
|
||
17
|
№
|
თემის დასახელება
|
მიზანი
|
შედეგი
|
ჩატარე
ბის დრო ნა
|
შენიშვ
|
1
|
კოსსმოსი
1.პლანეტები და მათი თანამგზავრები;
2.ვარსკვლავები და
კომეტები;
3. მეტეორები და მეტეორიტები;
4.მზის დაბნელება მთვარის
დაბნელება;
5. კოსმოსში მოგზაურობა;
|
მოსწავლეებმა შეძლონ,
გაიხსენონ მზის სისტემა; გაეცნონ ვარსკვლავებსა და კომეტებს იმსჯელონ მათ შორის განსხვავებაზე.
დაასახელოს და აღწეროს მეტეორები და მეტეორიტები და იმსჯელოს მათ შორის განსხვავებაზე. შექმნას მზის და მთვარის დაბნელების მოდელები
და იმსჯელოს ამ მოვლენათა გამომწვევ მიზეზებზე. გაიხსენოს კოსმოსში პირველი ადამიანის
გაფრენა და გაეცნოს მთვარის შესწავლის ისტორიას.
|
მოსწავლეს შეუძლია
კოსმოსური სხეულების მოძრაობისა და ზოგიერთი ასტრონომიული მოვლენის აღწერა მზის სისტემაში.
|
3-X
10-X
!7-X
24-X
|
|
2
|
ცხოველთა სამეფო
1.
უხერხემლო ცხოველები,
უმარტივესები
2.
ხერხემლიანი ცხოველები
3.
ბაქტერიები
4.
ვირუსები
|
მოსწავლემ შეძლოს,
უხერხემლო ცხოველების ძირითად ნიშნებზე მსჯელობა,
გაანალიზოს თუ რა მთავარი ნიშნით განსხვავდებიან ხერხემლიანები სხვა ცხოველებისგან.
იმსჯელოს ბაქტერიებისა და ვირუსების აგებულებასა და მნიშვნელობაზ
|
მოსწავლეები შეძლ
ებენ ხერხემლიანი და
უხერხემლო ცხოველების ძიორითადი ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირებას.
|
7-XI
14-XI
24—XI
28-XI
|
|
3
|
მცენარეთა
სამეფო
1 . მცენარის ძირითადი ორგანოები
2.
მცენარის სუნთქვა და კვება
3.
მწერიჭამია მცენარეები
|
მოსწავლემ შეძლოს მცენარის
ძირითადო ორგანოების და მათი ფუნქციების დახასიათება. შეძლოს ერთმანეთისგან კანასხვავოს
კვების და სუნთქვის დროს მიმდინარე პროცესები. იმსჯელოს მწერიჭამია მცენარეების აგებულებასა
და ცხოვრების ნირზე.
|
მოსწავლეები შეძლებენ
ყვავილოვანი მცენარის ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირებას.კვებისა და სუნთქვის
დროს მიმდინარე პროცესების აღწერას.
|
5-XII
12-XII
19-XII
|
|
4
|
ცოცხალი ორგანიზმები და ეკოსისტემები
1.ეკოსისტემაზე მოქმედი აბიოტური ფაქტორები
2. ეკოსისტემაზე მოქმედი ბიოტური ფაქტორები
3. კვებითი კავშირები ცოცხალ ორგანიზმებში
|
გაეცნონ ეკოსისტემის
ცნებას და დაახასიათონ იგი. შეძლოს აბიოტური
და ბიოტური ფაქტორების გარჩევა. იმსჯელოს
ცოცხალ ორგანიზმთა კვების თავისებურებაზე.
შეადგინოს მარტივი კვებითი ჯაჭვები.
|
მოსწავლეს შეუძლია
დაახასიათოს ტიპობრივი ეკოსისტემები. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობ ბუნებრივ გარემოში
აღწეროს მარტივი კვებითი კავშირები.
|
16-
I
23-
I
30-
I
|
|
5
|
უჯრედი
1.
უჯრედის აღმოჩენის
ისტორია
2.
უჯრედის ძირითადი ორგანოები
3.
მცენარეული უჯრედის აგებულება
4.
ცხოველური უჯრედის
აგებულება
|
მოსწავლემ შეძლოს, იმსჯელოს უჯრედის აღმოჩენის ისტორიაზე, ჩამოაყალიბოს უჯრედული თეორიები. ილუსტრაციებზე ამოიცნოს მცენარეული,ცხოველური და სოკოს უჯრედი, დაახასიათოს თითოეული მათგანი. განასხვავოს ერთმანეთისგან პროკარიოტული და ეუკარიოტული უჯრედები.
|
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს უჯრედზე, როგორც ორგანიზმის სტრუქტურულ, ფუნქციურ და განვითარების ელემენტარულ ერთეულზე.
|
6-II
13-II
20-II
27-II
|
|
6
|
გამრავლება
1.
ცხოველთა სქესობრივი
და უსქესო გამრავლება
2.
სრული და არასრული
მეტამორფოზი
3.
მცენარეთა სქესობრივი
გამრავლება „ დამტვერვა“
4. მცენარეთა უსქესო გამრავლება
|
მოსწავლემ შეუძლოს შეაგროვოს ინფორმაცია მცენარის, ცხოველის უსქესო და სქესობრივი გამრავლების შესახებ. შეადაროს ერთმანეთს უსქესო გამრავლების ფორმები. შეადაროს ერთმანეთს სქესობერივი გამრავლების ფორმები.
|
მოსწავლეები შეძლებენ მონაცემებზე დაკვირვებას და დასკვნების გამოტანას.
|
6-III
13-III
20-III
27-III
|
|
7
|
სოკოები
|
მოსწავლემ შეძლოს ცოცხალ ორგანიზმთა სამეფოს სოკოს დახასიათება მათი კვების გამრავლე ბის და საარსებო გარემოს თავისებურებებიდან გამომდინარე.
|
მოსწავლე შეძლებს მსჯელობას სოკოების განსხვავებული აგებულებისა და მათი გამრავლების პროცესებზე
|
3-IV
10-IV
17-IV
24-IV
|
|
8
|
ადამიანის ორგანიზმი
1.საყრდენ მამოძრავებელი
სისტემა
3.
გულსისხლძარღვთა და სასუნთქი სისტემა
4.
ენდოკრინული სისტემა
5.
ნერვული სისტემა
|
1-V
8-V
15-V
22-V
|
|||
10
|
ლაშქრობა საკუთარ სოფელში
|
სოციალური უნარების
განვითარება, თანატოლე
ბთან ურთიერთობა და
თანამშრომლობა
|
მოსწავლეები შეძლებ
ენ თანატოლებთან ურ
თიერთობას, თანა
მშრომლობასა და კომფლიქტების
მოგვა
რებას.
|
15-VI
|
|
No comments:
Post a Comment